dinsdag 30 augustus 2011

30/08/2011

Salut!

Vandaag de eerste echte complete dag hier in Frankrijk. Ik zal maar beginnen met gisteravond. Na de siësta de geiten naar buiten gedaan en de rest van de dieren gevoerd en verzorgd. Hierna weer terug naar huis, ff gauw wat eten. Om 8 uur zijn we weer richting de geiten gegaan, die natuurlijk helemaal aan de andere kant van de berg stonden. We zijn met de auto de berg op gegaan, waar we een goed uitzicht hadden op de geiten. Toen we ze riepen, kwamen ze er gelukkig aangelopen en hoefden we er niet achteraan. Achter de geiten aan zijn we met de auto naar de stallen gereden. Om 9 uur waren we klaar met werken en kon ik even lekker onder de douche. Toen begon toch de heimwee wat op te spelen, maar gelukkig heb ik wel een beetje kunnen slapen 's nachts.

Vanmorgen was het gelukkig niet heel vroeg: om 7.15u hoefde ik er pas uit. Aangekleed en even wat gegeten, en toen op naar de geiten om ze te melken. Eerst alle dieren weer gevoerd en verzorgd. Toen was het tijd om de geiten te melken. Gelukkig is dit met hetzelfde systeem als ik gewend ben, dus dit was geen probleem. Daarna alles schoongemaakt en weer terug naar huis. Na de koffie hebben we nog wat kaas gemaakt van de melk die vanmorgen is gemolken, en toen was het alweer 13.00u, en dus tijd om te eten. Nu is het weer siësta, en zit ik met m'n laptop op schoot buiten onder de boom. Het is nu nog lekker warm, ik denk tegen de 30 graden, maar dat wordt snel minder, het gaat namelijk veel regenen (blegh!!).

Dat was het wel weer voor vandaag, nog ff lekker chillen, nu het nog kan en dan weer op naar de geiten!

Groetjes,
Mel

1 opmerking:

  1. Nice!! Komen er ook een keer foto's? Dip en ik zijn zeer benieuwd...
    xxx Cyn

    BeantwoordenVerwijderen